Päťdesiat odtieňov šedi recenzia

Premýšľate, či si tiež kúpiť erotickú knihu Päťdesiat odtieňov šedi, ktorá sa stala svetovým hitom? Je kniha naozaj tak nabitá sexom? Sú v nej popísané šokujúce sexuálne praktiky, ako sa o knihe hovorí? Zrejme nezostane než si ju skutočne prečítať.

Fifty Shades of Grey, v preklade Päťdesiat odtieňov šedi je prvým dielom knižnej trilógie spisovateľky Eriky Leonard, ktorá je známa skôr ako EL Jamesová. Je tento erotický román naozaj tak škandalózne a šokujúce, ako sa o ňom všade píše? Je skutočne plný žeravé erotiky, o ktoré sa mnohé čitateľky dozvedia po prvýkrát až pri čítaní tejto knihy? Alebo sa jedná len do dobrý marketing, čo sa knihe veľmi dobre darí, pretože sa stala najpredávanejšou knihou všetkých čias? Alebo sa povyku okolo knihy strhol čisto náhodou?

Prečo je o knihu taký záujem?

Ťažko povedať, prečo sa kniha stala natoľko obľúbenou, zrejme nezostáva, než si ju kúpiť a presvedčiť sa o jej kvalitách na vlastnej koži. Ešte nedávno úplne neznáma autorka patrí v súčasnej dobe k najpredávanejším spisovatelkám súčasnej doby. Kniha patrí k celosvetového hitu. Najviac sa predáva v Spojených štátoch, ale ani v iných nezostávajú čitateľky pozadu. Každá ju chce mať doma, každá si ju chce prečítať a zistiť, jakéže sexuálne praktiky, fantázie a témy sú v knihe tak otvorene popísané. V súčasnej dobe sa už pripravuje aj filmová adaptácia, u ktorej sa už teraz predpokladá, že sa bude jednať o úplne ojedinelý hit. Na jeseň dorazila kniha Päťdesiat odtieňov šedi aj do Českej republiky. Knihu vydalo vydavateľstvo XYZ.

O autorke knihy Päťdesiat odtieňov šedi

Autorkou knihy je žena, ktorá ešte donedávna vystupovala pod pseudonymom EL James. Pracovala ako produkčná v televízii. Narodila sa v roku 1963 v Londýne. Ona sama je z nečakaného úspechu svojej knihy úplne šokovaná, lebo ho nečakala. Mala veľké šťastie, že v literatúre z poslednej doby sa erotika príliš nevyskytovala, preto túto knihu čitateľsky veľmi uvítali. Za zmienku iste stojí uviesť, že bola Erika Leonardovo pre rok 2012 zaradená medzi 100 najvplyvnejších ľudí sveta. Čo je veľmi uspokojivé, za ľahko erotické čítanie, nemyslíte?

O knihe Päťdesiat odtieňov šedi

Dej knižky zrejme nebude presne to, čo ju vystrelilo z ničoho nič na samotný vrchol rebríčka predajnosti. Hlavnou hrdinkou je Anastasia Stelleová, čo je dvadsaťjedenročná študentka, ktorá sa bráni trvalému partnerskému vzťahu. Chce si užívať, je predsa len mladá a krásna. Má veľa nápadníkov, žiadny sa ale nepáči natoľko, že by o ňom bola presvedčená, že je ten pravý. Zatiaľ je panna, čo nie je úplne obvyklé na dnešnú dobu. Zrazu sa na scéne objaví Christian Grey. Jedná sa o šesť rokov staršieho, veľmi bohatého podnikateľa, ktorý zbohatol v oblasti telekomunikácií. Christian Grey je synom prostitútky, ktorého vychovávali bohatí nevlastní rodičia. Má rozorvanú dušu a nie je schopný nadviazať obyčajný, klasický vzťah so ženou. Všetky tieto svoje neduhy si kompenzuje bizarným sexom. Anastasia ho očarí natoľko, že chce vedľa nej tráviť svoj voľný čas, túži po nej ako po žene. On sám ju pred sebou varuje, pred svojimi sexuálnymi chúťkami. Napriek tomu mu Anastasia podľahne a medzi nimi dochádza k vášnivému sexu plnému rôznych sexuálnych praktík. Práve popisovanie sexuálnych scén je to, prečo kniha láka stále viac čitateliek. Ženy sa väčšinou nepozerajú na porno, erotické filmy sú pre nich v televízii neskoro, a tak prečo nevyužiť možnosti prečítať si knihu, kde je všetko podrobne popísané a nahradí tak žene všetko, po čom túži alebo o čo prichádza?

Názory na knihu

Názory na knihu sa veľmi rôznia. Kniha vyvolal ohlas u všetkých vekových kategórií. O knihe sa hovorí všade. Rieši ju ženy v domácnosti, v zamestnaní, rieši ju kamarátky pri káve, pri cvičení, alebo na ihrisku pri strážení detí. Pre niektorých je kniha naozaj priamo šokujúce, pretože niektoré ženy nie sú pripravené na tak otvorený opis sexuálnych scén, niektoré o knihe hovorí ako o klasické harlekýnce. Celkom iste sa jedná o knihu zaujímavú, na ktorú si musí každá čitateľka, ale aj čitateľ, urobiť názor sám po jej prečítaní.

Päťdesiat odtieňov šedi recenzia

Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: