Podľa používaných prístrojov možno odhadnúť, či sa k sebe hodíte!

K osobnostným črtám človeka patrí aj to, ako sa prejavuje pri užívaní vecí a prístrojov dennej potreby. Podľa amerických psychológov možno podľa mobilov, počítačov, prehrávačov či navigácia odhadnúť typ osobnosti majiteľa.


A takých základných kategórií, do ktorých podľa užívania elektronických hračiek spadajú, je šesť

Prvým typom osobnosti je "pyšný škrečok". Ako sám názov napovedá, je to človek, ktorý musí mať všetko, takže vlastní všetky nové technológie, ktoré boli v posledných dvadsiatich rokoch vyvinuté. Zároveň sa ale odmietajú zbavovať starých vecí, pretože verí, že sa niekedy niekomu v budúcnosti môžu hodiť. Výhodou je, že u týchto jedincov možno nájsť súčiastky na opravu starších modelov a že sú tiež ekologickí. Nič nevyhadzujú. Dobre sa k nim hodia "chlubilové" a "to-ne-ja-to-ty".

Druhým typom je "zapierať škrečok", ktorý je tiež najčastejším typom osobnosti

Títo ľudia sa zapřísáhnou, že im na nových technológiách nezáleží a že je nekupujú, teda aspoň nie často. Lenže ich šuplíky hovorí o niečom inom, sú plné starých prístrojov a drôtov od nepotrebných nabíjačiek a adaptérov. Staré mobily a zastaraný notebook niekde v domácnosti majú tiež svoje miestečko. Hodia sa k nim "perfekcionisti" a "praktici". "Perfekcionisti" nemusia mať najnovšiu mobil či najrýchlejší notebook ani najdrahší iPod, ale nad kúpou každej hračky veľmi dlho a vážne uvažujú. Poznajú každý technický parameter týkajúce sa ich elektroniky, ktorý presne zodpovedá potrebám, kvôli ktorým si ju kúpili. Kameru či mobil si kupujú po týždňoch rozvažovania a sú tými, ktorí značne využívajú porovnávacie weby a vyhľadávače. Nebojí sa minúť peniaze, ale výrobok musí zodpovedať stopercentne ich predstavám. Hodí sa k nim budú zapierať škrečky.

"Chválil" poznáte už z diaľky. Ich luxusnému mobilu a dizajnovému laptopu sa oči nedokážu vyhnúť

Majú najnovšie z najnovšieho a vždy v dokonalom prevedení pútajúcim pozornosť. Používajú zásadne iPhone či iPod, a zatiaľ čo sa hrajú na svojom novom iPade hry, čakajú v rade na iPad 2. Týchto klientov obchodníci s technológiami zbožňujú. Hodia sa k nim "pyšní škrečkovia" a "to-ne-ja-to-ty". Osobnosti "to-ne-ja-to-ty" sú typické vyšším vekom. Medzi mladšími sú to potom ľudia, ktorí nové technológie odmietajú a snažia sa žiť staromilsky či prírodne. To, že nejakú technologickú novinku kúpi, považujú za donútenia a za problém spoločnosti. Veľmi je tiež rozladí to, že prístroje rýchlo starnú a stále je trh nasycované modernejšími, rýchlejšími a dokonalejšími modelmi. Hodia sa k nim "chlubilové" a "pýši škrečky".

Šiestou osobnosťou je "praktík", ktorý považuje technológie iba za predmety dennej potreby

Používa ich, ale nie sú pre neho ničím, čomu je potrebné venovať príliš pozornosti. Typický praktík má štyri roky starý mobil a päť rokov starý notebook. O najnovšie navigáciu či dokonalom fotoaparátu na mobile si s ním nepopovídáte. Je to pre neho nezaujímavé tému asi ako debata o jedálenským príboru. Hodí sa k nim takmer všetky ostatné typy osobností, najmenej ale "pýši škrečky".

Podľa používaných prístrojov možno odhadnúť, či sa k sebe hodíte!


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí:

Diskusia a skúsenosti

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Povinné položky